vrijdag 29 januari 2010

De bedoelingen van de bron (29 jan 2010)

In het parlementaire onderzoek naar de kredietcrisis komt ook weer zo mooi naar voren (onderzoek naar de IceSave-affaire door 2 onderzoekers): "Als je de ander niet vertrouwen kunt, dan kun je regels stellen wat je wilt, maar dat helpt dan allemaal (red. de informatievoorziening) niet meer." Ook bij mijn onderzoek naar het Handelsregister kom ik er achter hoe belangrijk het is om achter de intenties te komen van degene die de gegevens verstrekt. Het Handelsregister dient volgens mij vooral dat doel. Het is een databank waar het moeilijk voor een ondernemer is om te liegen. Dit is een databank waar je onomstotelijk uit kunt afleiden wat de ondernemer voor een iemand is en je er bijna zeker van kunt zijn of de ondernemer integer omgaat met zijn omgeving.

Ziehier het nut van een stakeholder analyse. Als het goed is, als de stakeholder analyse goed is uitgevoerd, laat de stakeholder analyse zien wat de belangen zijn van een ieder.  Dan begrijpen we beter de intentie van de gegevens die afkomstig zijn van ieder van de stakeholders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten