woensdag 21 oktober 2009

Begeleiding

Ik was zelf inmiddels al op het spoor dat ik de weg van mijn promotieonderzoek mijn eigen zoektocht wil laten zijn. Niet dat ik begeleiding of tegenspraak schuw. Maar, volgens mij is een promotieonderzoek niet zomaar een titeltje maar een proeve van bekwaamheid. Ik moet laten zien dat ik zelfstandig een belangrijke vraag kan beantwoorden. Daar hoort voor mij niet direct een senior onderzoeker bij. Eens wel maar ik moet daar klaar voor zijn. Ik moet eerst zelf mijn weg zien te vinden voordat ik een ander toelaat in mijn zoektocht. Dan pas ben ik klaar om confrontaties aan te gaan, perfecties aan te brengen en waar nodig me te laten sturen als ik me wil laten sturen. Na het lezen van de ellende die promovendi kunnen hebben met hun begeleiding ben ik helemaal in deze mening gesterkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten