woensdag 21 oktober 2009

Maar... waar gaat het nu over?

Daar heb ik lang over nagedacht en daar zit ik nog steeds over na te denken. Als ik kijk naar alle disciplines binnen de wetenschap:
  • Filosofie met kennisleer en ontologie in het bijzonder
  • Psychologie met alle theorieën over kennis en leren
  • ICT met alle ideeën over kennis modelleren
  • Linguïstiek zoals het boek "Words and other Wonders"
Waarin hoort mijn onderzoeksvraag dan thuis?

Op dit moment denk ik dat het een psychologische theorie is die wordt toegepast binnen filosofie en ICT. Als ik mijn netwerk ga zoeken en later ook mijn begeleiding ga zoeken (Bonnie Nardi?) dan vermoed ik dat ik het in de psychologische arena moet zijn. Niet dat ik mijn bespiegelingen met ICT en filosofie zal gaan vermijden. Maar ik besef dat mijn kracht voortkomt uit de leerpsychologie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten