- Het gaat over context. Het verhuizen van een gegeven naar een andere context levert problemen.
- Welke problemen?
- Deze problemen worden nu als volgt opgelost:
- Gegevens definiëren
- Die altijd waar zijn (context onafhankelijk)
- Door het creëren van een definitie
- Gegevens definiëren
- De klassieke manier
- Waarin staat welke kenmerken noodzakelijk zijn
- En wel de volledige set van die noodzakelijke kenmerken
- Prototypicallity
- Er zijn ook niet-noodzakelijke eigenschappen die toch bijdragen aan het klasse-zijn
- 4 soorten prototypicallity
- Aboutness
- Basic-levelness
- Bevatten gegevens definities of mogelijkheden?
- Wendbaarheid
- Bruikbaarheid
- Kan een gegeven gedefinieerd worden los van het gebruik van dat gegeven?
- Wat is kennis?
- Is leren een (bandrecorder)opname of een zoektocht?
- Wat wordt er geleerd: feiten of functies?
- Het verschil tussen onthouden en inzicht
- Wat is wendbare kennis?
donderdag 31 december 2009
Herstart artikel (31 dec 2009)
Nog even over wat er allemaal in het artikel moet komen:
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten